На допомогу класному керівнику

АКТУАЛЬНІ ОСВІТЯНСЬКІ ПОРТАЛИ
1. Міністерство освіти і науки України - http://www.mon.gov.ua/
2. Департамент освіти і науки КОДА - http://osvita.kr-admin.gov.ua/
3. КЗ КОІППО ім . В . Сухомлинського - http://koippo.kr.ua/
4. Відділ освіти Олександрійської РДА - http://woorda.klasna.com/
5. Методичний кабінет - http://ormk.edukit.kr.ua
6 . Методичний портал - http://metodportal.net/
7. Освіта . UA - http://ru.osvita.ua/
8. Шкільний світ - http://www.osvitaua.com/
9. Основа - http://osnova.com.ua/
ЗАКОНИ УКРАЇНИ
Закон України "Про загальну середню освіту".
Закон України "Про охорону праці".
Кодекс законів про працю України .
Закон України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності".
Закон України "Про відпустки".
Закон України "Про оплату праці".
Закон України "Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу".

ЗАКОНИ УКРАЇНИ
Закон України "Про охорону праці".
Кодекс законів про працю України .
Закон України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності".
Закон України "Про відпустки".
Закон України "Про оплату праці".
Закон України "Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу".

ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМИ ВИХОВАННЯ
Громадянське: виховувати школярів у душі пізн, збереження і розвиток національних традицій і плекати інтелектуально розвинену, духовно і б агату, цілісну особистість; формувати в учнів незалежності від національності національну свідомість, історичну пам’ять, національний характер, світогляд, гуманістичні ідеї.
Правове: прищеплювати учням повагу до прав і свобод людини і володіння знаннями та виконанням законів України учнями.
Фізичне: пропагувати здоровий спосіб життя; проводити оздоровчо-профспілкову роботу серед підлітків; формувати усвідомлення учнями ролі фізичної досконалості у гармонійному розвиткові особистості; виховувати потребу в регулярних заняттях спортом; дотримання режиму дня.
Художньо-естетичне: розвивати художньо-естетичну освіченість та виховання дітей; формувати естетичну культуру засобами народних традицій; сприяти забезпечення української як державної в усіх напрямках роботи мови, розвитку уявлення про зовнішню та внутрішність красу людини.
Трудове: виробляти свідоме ставлення до праці як вищої цінності людини і суспільства; виховувати здорову особистість, цивілізованого господаря.
Екологічне: формування екологічної культури і усвідомлення себе частини природи; виховування відповідальності за природу як національне багатство; залучення учнів до екологічної та природоохоронної діяльності.
Родинно-сімейне: формувати культуру сучасної сім'ї та потребу допомоги батькам; розвивати інтерес до традицій родини; формувати моральні якості з позицій добра і справедливості.
Духовно-моральне: прищеплювати і розвивати моральні почуття, міцне переконання, потребу поводитися відповідно до норм суспільства; виховувати патріотизм, колективізм, непримиримость до аморальних вчинків людей, до порушників норм і правил культурної поведінки.
Превентивне: забезпечення теоретичної та практичної реалізації заходів, спрямованих на подальше подолання відхилень у поведінці школярів; запобігання розвитку різних форм асоціальної, аморальної поведінки, прищеплювати потребу поводити себе відповідно до моральних норм у суспільстві.
Формування здорового способу життя : забезпечення повноцінного розвитку дітей, охорона та зміцнення їхнього здоров'я; формування гармонії тіла та душі; виховання потреби у фізичних заняттях, прагнення до оволодіння санітарно-гігієнічними знаннями та навичками.
Робота класного керівника
Щоденно:
• з’ясування причин учнів на заняттях, фіксація
пропусків у класному журналі;
• бесіди з учнями, що запізнюються на уроки;
• організація участі у класі;
• індивідуальна робота з учнями;
• контроль зовнішнього вигляду учнів;
• організація харчування.
Щотижня:
• проведення годин класного керівника;
• перевірка щоденників;
• проведення заходів у класі за планом роботи;
• робота з активом класу, організація діяльності органів учнівського
самоврядування
• контроль за виконанням доручень;
• організація прибирання закріпленої території пришкільної ділянки;
• робота з батьками;
• робота з учителями, які працюють у класі;
• зустріч зі шкільним лікарем (медсестрою). Щомісяця:
• тестування та анкетування учнів для вивчення їх індивідуальних особливостей, аналіз розвитку учнівського колективу;
• складання плану роботи на канікули.
Один раз на рік:
• написання характеристик (за необхідності);
• проведення класних зборів;
• проведення бесід з безпеки життєдіяльності;
• організація організації класу у школі;
• відвідування уроків учителів-предметників у класі;
• консультації у шкільного психолога.
• контроль за станом підручників;
• зустріч з батьківським активом;
• відвідування учнів дома.
Два рази на рік:
• оформлення класного журналу за підсумками семестру, складання звіту;
• заповнення табелів успішності та видача їх учням;
• проведення батьківських зборів;
• участь у роботі семінару, методичного об'єднання класних керівників;
• аналіз виконання плану роботи, корекція плану виховної роботи;
• аналіз плану виховної роботи за попередній навчальний рік та
• проведення відкритого виховного заходу;
• оформлення особових справ учнів;
• статистичні відомості про клас (станом на 5 вересня);
• робота з підручниками (видача, перевірка, здавання);
ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТАЦІЇ, ЯКУ ВЕДЕ КЛАСНИЙ КЕРІВНИК
1. Класний журнал.
2. Особові справи учнів.
3. Табелі успішності.
4. План виховної роботи.
5. Матеріали виховних годин, годин спілкування тощо.
6. Розробки сценаріїв виховних заходів.
7. Щоденник психолого-педагогічних спостережень за учнями.
8. Щоденник роботи з важкими уроками.
9. Протоколи батьківських зборів.
10. Матеріали щодо запобігання дитячого травматизму, бесіди з правил дорожнього руху, облік проведення інструктажів.
11. Журнал обліку занять з учнями, які навчаються вдома (якщо таке учні).
12. Літопис або фотоальбом класу.
1 . Вивчення учнів.
2. Організація учнівського колективу.
3. Організація учнівського самоврядування.
4. Робота з батьками та громадськістю:
а) виховної діяльності за напрямками;
б) індивідуальна виховна робота з їх категоріями учнів та батьків.
1. Перевірка ведення документації.
2. Аналіз виховної роботи з класом.
3. Контроль проведення годин класного керівника та інших виховних заходів.
4. Контроль проведення індивідуальної виховної роботи з різними категоріями учнів.
5. Контроль за статусом класу в школі.
6. Контроль за санітарним станом кабінету та його ремонтом.
7. Контроль відвідування занять уроками.
8. Контроль перевірки щоденників.
9. Анкетування учнів
10. Аналіз системи роботи з батьками ( відведення батьківських зборів, протоколи, доповіді, виступи, батьківський всеобуч, робота на рівні класу, відвідування багатьох учнів, матеріали обстежень та малозабезпечених сімей, допомога батьків школі тощо).
Індивідуальна виховна робота протягом року
Індивідуальна виховна робота протягом року
Спостереження за реакцією батьків на оцінки учнів, на записи та зауваження
в щоденнику.
Безіди з батьками та учнями про довірливі стосунки між ними.
Бесіди та консультації батьків про організацію режиму дня дитини та домашньої роботи.Пам'ятка для класних керівників
1. Папка класного керівника має це:
Список учнів класу, відомості про місце проживання
Відомості про батьків
Соціальний паспорт класу
Список доручень учнів класу
План виховної роботи
Протоколи класних зборів
Протоколи батьківських зборів
Матеріали вивчення особистості учня, класного колективу
Матеріали вивчення потенціалу батьків
Матеріали, які використовують для підготовки батьківських зборів, годин спілкування
Розробки, сценарії виховних годин, свят
Інструктивно-нормативні документи з питань виховної роботи
2. У класному куточку необхідно знати інформацію:
План роботи класу ( календар життєдіяльності)
Рішення класних зборів
Список активу класу
Список доручень
Графік участі учнів
Правила для учнів
ПАМ'ЯТКА ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ ВИХОВНИХ ГОДИН
Мета проведення:
· Вивчити індивідуальні особливості учнів під час неформального спілкування.
· Знати інтереси учнів, розуміти їх переживання та мотиви поведінки.
· Обговорювати поточні події класу, міста, держави.
Форми проведення:
· Вільне спілкування вчителя з учнями.
· Бесіди на заплановані теми.
· Обговорення актуальних статей з газет.
· Обговорення кінофільмів, книжок.
· Зустріч із цікавими людьми.
· Усні журнали.
· Дискусії.
· Години спілкування.
· Тренінги.
· Екскурсії.
· Політичне інформування учнів.
Виховні роки проходять один раз на тиждень у певний день. Тема спілкування з учнями заздалегідь планується, однак поточні події в класі,школі,місті, державі можуть підказати тему незаплановано раніше.

ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА:
· Виховання високої моралі у підростаючого покоління, формування в його українському менталітету, традицій.
· Створення необхідних умов для фізичного розвитку школярів, збереження та зміцнення їхнього здоров'я.
· Духовно-моральне виховання.
· Розвиток розумових і фізичних здібностей, формування високої пізнавальної культури, організація змістовного дозвілля учнів.
· Підготовка школярів до господарсько-трудової діяльності.
· Створення умов для вільного вибору учнями світоглядних позицій.
· Гуманізація педагогічного процесу, демократизація стосунків у колективі.
· Врахування інтересів дітей.
· Організація роботи з батьками.
Корисні посилання
План виховної роботи школи
Немає коментарів:
Дописати коментар