четвер, 13 січня 2022 р.

ПЕДАГОГІЧНИЙ ПОРТРЕТ


                         

                     Візитна картка

                                                                                            


Рік народження : 1958.

Педагогічний  стаж- 45 років.
*
Освіта: вища, філологічна.

Львівський Державний  університет
 
ім. Івана Франка.
 
Спеціальність: вчитель-філолог.

*
  
Бродівське педагогічне училище.

Спеціальність: вчитель 

початкових класів.

*
Посада:

заступник директора з виховної

 роботи, 

  вчитель початкових класів,

   вчитель зарубіжної

 літератури. 


*

Категорія : вища.


*

Підвищення кваліфікації:


курси  керівників шкіл,  


курси вчителів зарубіжної

 літератури, 

курси вчителів початкових

 класів. 

*

Рік попередньої атестації – 2017р.


*
 

                                                 Життєве кредо:

       "Обравши шлях благородного служіння людям,   несу розумне і   вічне,  намагаюся бути у радості і в критичних  ситуаціях поруч зі своїми учнями."
     
П е д а г о г і ч н е  к р е д о:
  
                             "Учитись важко, а вчити ще важче.
                         Але не можеш зупинятись ти.
                         Як дітям віддаси усе найкраще,
                         То й сам сягнеш нової висоти."                        

                                                                               М. Сингаївський






ВИХОВНА РОБОТА (БЕЗПЕКА В ІНТЕРНЕТІ)

 

                БЕЗПЕКА В ІНТЕРНЕТІ

     Витяг з  додатку до листа МОН України від    16.07.2021  №1/9 - 362 "Деякі питання  організації виховного процесу  

у  2021 - 2022 н.р. щодо   формування в дітей та учнівської молоді ціннісних  життєвих навичок "


Останнім часом збільшилася кількість випадків небезпечної поведінки  дітей, що загрожує їхньому життю та здоров’ю. Зокрема, йдеться про вплив  соціальних мереж в інтернеті. Для підвищення обізнаності педагогічних  працівників закладів освіти, батьків та їхніх дітей Міністерство освіти і науки України розробило рекомендації для проведення додаткових профілактичних  заходів закладами освіти серед дітей та інформування батьків. 

МОН РЕКОМЕНДУЄ...
Ресурс доступу:Безпека дітей в інтернеті

Рекомендації  МОН для педагогічних  працівників  та  батьків 
Ресурс доступу:  Безпека дітей у цифровому  просторі  

Золоті  правила  безпеки в Інтернеті для дітей

1. Нікому без дозволу батьків не давайте  особисту інформацію: домашню адресу, номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву й адресу школи.
2. Якщо знайдете якусь інформацію, що турбує вас, негайно сповістіть про це батьків.
3. Ніколи не погоджуйтеся  на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбутися в громадському місці й у присутності батьків.
4. Не посилайте свої фотографії чи іншу інформацію без дозволу батьків.

5. Не відповідайте  на невиховані і грубі листи. Якщо одержите такі листи не з вашої вини, то сповістіть про це батьків, нехай вони зв'яжуться з компанією, що надає послуги Інтернет.

6. Розробіть з батьками правила користування Інтернетом. Особливо домовитися з ними про прийнятний час роботи в Інтернеті і сайти, до яких ви збираєтесь заходити.

7. Ніколи не робіть того, що може коштувати грошей вашій родині, окрім випадків, коли поруч з вами батьки
8Завжди дотримуйтесь сімейних правил Інтернет-безпеки: вони розроблені для того, щоб ви почували себе комфортно і безпечно у мережі.
9. Не давайте  нікому крім батьків свої паролі, навіть найближчим друзям.
10. Завжди будьте ввічливими у електронному листуванні, і ваші кореспонденти будуть ввічливими з вами.
11. Не робіть  протизаконних вчинків і речей в Інтернеті.
12. Не шкодьте і не заважайте  іншим користувачам.





Як допомогти дитині безпечно користуватись 

Інтернетом: ідеї для батьків


Виховна робота ( Булінг)

 

     Закон України щодо протидії булінгу (цькування)

19 січня 2019 року набув чинності Закону України від 18.12.2019 року  № 2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькування)».

Так, Закон України «Про освіту» доповнено пунктом, як передбачено, що булінг (цькування) це діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій. , що вчиняються щодо малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою щодо інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути заподіяна шкода психічному чи фізичному здоров’ю потерпілого.

Типовими ознаками булінгу (цькування) є:

  • систематичність (повторюваність) діяння;
  • наявність сторінка – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);
  • дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або причини соціальної ізоляції потерпілого.

Цього, внесено відповідні дописи до статей Закону «Про освіту», які забезпечують освіту права та обов’язки керівника закладу, педагогічних, науково-педагогічних та наукових працівників, інших осіб, які залучають до освітнього процесу здобувачів та їхніх батьків.

необхідність, передбачено  обов'язковим зв'язком засновника закладу освіти освіти  заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (ць), стали його свідками або постраждали від булінгу.

Керівник закладу освіти має забезпечити створення у закладах освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування), у тому числі:

  • спеціалізації про представників булінгу (цькування) працівників освіти, їхніх батьків, законних осіб, інших осіб та видавати рішення про проведення розслідування;
  • забезпечити виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування);
  • повідомляти уповженим підрозділам органів поліції України та службам у справах національних дітей про навчання в закладах освіти.

Передбачено також своє обслуговування закладів освіти забезпечують на веб-сайтах відкритий доступ до правил поведінки співробітників освіти в закладах освіти, плани заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу, порядок подання та розгляду заяв (з дотриманням конфіденційності) про особу булінгу від працівників освіти , їх батьків.

Педагогічні працівники:

мають право на захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, зокрема булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю;

зобов'язаний (повідомити про керівництво закладу освіти з підготовки фактів навчання булінгу) щодо працівників освіти, педагогічних, педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком чиїх осіб були особи або інформацію про те, що отримали від інших осіб, у невідкладних заходів для виконання булінгу (цькування).

Зміни протидії булінгу внесено також щодо спеціальних законів «Про дошкільну освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», «Про професійну (професійно-технічну) освіту», «Про вищу освіту».

Запроваджується адміністративна відповідальність за булінг. Так, могла доповненою статтею 173-4 Кодексу України про адміністративне правопорушення передбачено, що булінг (цькування), що вчиняється у зв’язку з малолітньою чи неповною шкодою особи або такою особою щодо інших учасників освітнього процесу, через те, що це була заподіяна психічному чи фізичному здоров’ю потерпілого, тягне за собою накладання штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строку від двадцяти до сорока годин.

Якщо повторне вчинення штрафу групою осіб або протягом року після накладення адміністративного стягнення, проживання від до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадська робота на строк від сорока до шістдесяти годин.

Також передбачено, що невідомість керівника закладу освіти уповноваженим підрозділам органів управління відділу освіти і науки (цькування) учасника освітнього процесу тягне за собою накладення від п'ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправники роботи на строк до місяця з відрахуванням до 20% заробітної плати .

 мак

 

 

Адміністративна відповідальність учасників булінгу (цькування), керівництва закладів освіти

Як доповнення до  Кодексу України про адміністративне правопорушення  ( https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10 ) Законом передбачено відповідальність за булінг (цькування) учасника освітнього процесу:

  • накладення штрафу від п'ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадська робота на строку від двадцяти до сорока годин;
  • накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадська робота на строку від сорока до шістдесяти годин, якщо дія повторного вчинення групою осіб або протягом року після накладення адміністративного стягнення;
  • у разі діяння, вчиненого або неповнолітньою особою віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, відповідну відповідальність покладають на батьків або осіб, які їх замінюють;
  • неповідомлення керівника закладу освіти уповноваженими підрозділами органів Національної поліції України про підтримку булінгу (цькування) учасника освітнього процесу спричиняє накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням до двадцяти відсотків заробітку.

Відповідний штраф у першому випадку становитиме 850–1700 грн, у другому — 1700–340 грн.

 

Права та обов'язки всіх учасників освітнього процесу щодо булінгу (цькування)

Як доповнення до  Закону України  «Про освіту» ( https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 ) Закон вирішує певні права та обов’язки всіх учасників освітнього процесу.

Засновник закладу освіти або уповноважена особа  має контролювати виконання плану заходів освіти, спрямованих на запобігання та протидії лінгу (цькуванню) в закладах; розглядати скарги промову у реагуванні на лікування від булінгу (ць) та ухвалювати рішення за результатами розгляду таких скарг; створення безпечного освітнього середовища в закладах освіти та заходах для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчиняють булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу.

Керівник закладу освіти у межах наданих йому повноважень забезпечує створення у закладах освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування): розробляє, затверджує та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидії булінгу (цькування); відкриває заяву про представників булінгу (цькування працівників освіти, їхніх батьків, законних осіб, інших осіб та видає рішення про проведення розслідування; скликає засідання з розгляду випадків булінгу (цькування) для ухвалення рішень за результатами проведеного розслідування та вживає відповідних заходів реагування; забезпечує виконання заходів для надання послуг та психолого-педагогічних працівників освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування);

Заклади освіти  мають розробку на своїх веб-сайтах, заповнюють план заходів, спрямованість на запобігання та протидію булінгу (цькування), порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про посаду булінгу (цькування), порядок реагування на доведення населення до булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальності осіб, причетних до булінгу (цькування) в закладах освіти.

 

Здобувачі освіти  мають право на захист під час освітнього процесу від булінгу (цькування), отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування). Зобов'язано повідомити, щоб повідомити закладу освіти про факти булінгу (цькування), ознаки яких вони були особистими або про те, що отримали достовірну інформацію інших осіб.

Педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники  мають право на захист під час освітнього процесу від булінгу (цькування). Зобов'язано повідомити, що закладу факти булінгуцькування) свідків вони були особистими або інформаціями, які отримані від інших осіб, будь-яких невідкладних заходів для завершення булінгу (цькування).

Батьки здобувачів освіти мають право підтримувати  інформацію про діяльність закладу освіти, зокрема щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які розвивали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчили булінг (цькування), подавати керівництво або засновнику закладу освіти про навчання булінгу (цькування) щодо дитини або будь-кого іншого учасника освітнього процесу, вимагати повного та неупередженого розслідування булінгу (цькування) щодо дитини або будь-кого іншого учасника освітнього процесу. Зобов’язано сприяти керівництву закладу освіти, яке проводиться в рамках розслідування щодо випадків булінгу (цькування), є рішення та рекомендації комісії з розгляду прикладів булінгу (цькування) у закладах освіти.

Відповідними обов’язками та правами наділених  центральних виконавчих органів влади у сфері освіти і науки, місцевого самоврядування, суб’єктів громадського нагляду (контролю), освітнього омбудсмена, психологічна служба та соціально-педагогічний патронаж у системі освіти .

 







Як діяти батькам у випадку булінгу?

Поради психологів

20.12.2019

 

Ви виявляєте або впевнені, що ваша дитина булять? Логічно запитання: що ж робити?

Ми вже оприлюднили для батьків поради юристів
http://bit.ly/2q2X4Ka

Але дуже важливий інший аспект цієї проблеми: як допомогти дитині психологічно?

Тому пропонуємо вам добірку порад психолога.

Спілкуйтесь з вашою дитиною та підтримуйте її.

Ми вже акцентували, як важливо будувати довірливі стосунки з дитиною.
Оскільки довіра може попередити цькування, допомогти допомогти подолати булінг та його наслідки.

У попередніх статтях ми розповідали, як говорити з дитиною про булінг  http://bit.ly/2XLEXVf .

Дитячий і сімейний психолог Світлана Ройз давала поради та роз'яснення про те, чому дитина не розповідає відверто про події, які з нею відбуваються – і що робить у цій ситуації  http://bit.ly/2R8us

ОСЬ ЩЕ ПОРАДИ, ЯКІ МОЖУТЬ СТАТИ БАТЬКАМ У НАГОДІ

ВЕДІТЬ ЩОДЕННИК ПОДІЙ

Фіксуйте в ньому кожен епізод мови, про який ви дізнаєтеся: що саме сталося, хто був присутній, хто брав безпосередню участь, хто був свідком, що казали і як діяли ті, хто був поруч.

Переконайтеся, що ви записуєте все, що переживає ваша дитина, а також дати та час інцидентів. Також записуйте, з ким ви говорили про знущання та як вони планують вирішити проблему. Записуйте факти ваших дій, зустрічей, їх короткий зміст. Такий щоденник допоможе вам підтримувати лінію підій і може допомогти на подальших етапах боротьби за права вашої дитини. Адже булінг – це постійне цкування і щоденник покаже, воно є систематичним.

ВЗАЄМОДІЙТЕ ЗІ ШКОЛОЮ

Керівництво закладу освіти має забезпечити безпечне, вільне від сили та булінгу освітнє середовище. Також в освітній закладі проводяться заходи для профілактики та підошення булінгу, надаються соціальні та психолого-педагогічні послуги здобувачам освіти, які постраждали від булінгу, стали його свідками або вчинили булінг. http://bit.ly/2QS4cnv

Тому про проблему цкування та булінгу ви можете говорити з класним керівником дитини, іншими вчителями, соціальним педагогом, шкільним психологом, викладачем з виховної роботи і директором.

Часто постраждали діти зневіряються, втрачають надію, що покращується. Але коли їхня сила виявляє силу, впевненість і готовність захисту дитини це заспокоює. Найважливіше для дитини – ваша підтримка дитини, рішучість у протидії булінгу та потреби в його зупинці. Ваша готовність продовжувати спілкування зі шкільними посадовими особами є результатом того, що її побоювання справедливості, а її безпека важлива для вас і що дитина бере свій час та зусиль.

 СПІЛКУЙТЕСЯ ІЗ ВАШОЮ ДИТИНОЮ, РОЗПИТУЙТЕ ЇЇ

На жаль, діти з різних причин не завжди згадують про лінгвінг, але деякі певні ознаки, які можуть допомогти не знати, що з дитиною. Про них ми вже написали:  http://bit.ly/2KVJ23Y

Спілкуючись з дитиною, відкладіть власні почуття та емоції в сторону, сідайте і насправді слухайте те, що говорите ваша дитина. У будь-якому випадку не дорікайте дитину: їй дуже важливо мати поруч поруч людину, яка її підтримує і вміє слухати. Перепитуйте, щоб переконатися, що ви правильно зрозуміли, і показати дитині, що ви її чуєте.

Запевніть дитину, що булінг, жертвою якої вона стала – це не її провина. Стати жертвою булінгу – не слабкість, а бути кривдником – не сила. Ця дитина не має певної впевненості, щоб бути впевненим у її привід.

Поясніть дитину, що в деяких випадках інші говорять гідкі речі, бо хочу засмутити когось. Тому, якщо ваша дитина певний час не буде звертати увагу та показати, що її це не зачіпає, кривдник може зупинитися. Програйте різні сценарії, різні ситуації за ролями і потренуйте відповіді вашої дитини.

Поговоріть про те, що наші голоси, тіло та іншу інформацію так само, як і наше слово.

Не дозволяйте булінгу панувати у житті вашої дитини. Допоможіть дитині розвинути нові навички в іншій сфері.

Наприклад, заохотьте її приєднатися до гуртків чи спортивних секцій, театральних чи художніх студій тощо. Це формує впевненість, можна зберегти проблему в перспективі та поєднатися з новими людьми. Не тисніть на дитину в менш важливих сферах. Наприклад, не карайте за неохайну кімнату чи погані оцінки.

 РАЗОМ З ДИТИНОЮ ДОЛАЙТЕ НАСЛІДКИ БУЛІНГУ.

Навчіть дитину протистояти знущанню. Обговоріть, як дитина може захиститися, якщо це повториться. Нехай розвивається навички впевненості та налагодження більш здорових дружніх стосунків. Будь-який друг, який знущається над вашою дитиною, є або токсичним іншим, або фальшивим іншим. Найкраще, якщо ваша дитина знайде нових людей для спілкування.

Також зверніться до школи, щоб повідомити про булінг. Працюйте з учителями та адміністрацією, щоб розробити план безпеки для вашої дитини та попередити нове знущання. І нарешті, якщо у вашої дитини після виявлення ознак виснаження булінгу: депресія, зниження оцінок чи думки про самогубство, обов’язково зверніться з дитиною до психолога, сімейного лікаря.

 ВПЛИВАЙТЕ НА ДІЇ ШКОЛИ ЗАДЛЯ ПРОТИДІЇ БУЛІНГУ

Міністерство освіти і науки України розробило рекомендації для закладів освіти протидії булінгу  http://bit.ly/2pW04bd . у зв’язку з ними, має розробляти плани заходів, які запобігатимуть і протидіяти булінгу.

Педагогіка, психологія та адміністрація школи спільними потребами мають інформувати учасників освітнього процесу про форми, причини і наслідки булінгу, заходи запобігання та протидії булінгу, формувати нетерпимість ставлення до насильницької моделі поведінки у міжособистісних стосунках, надавати психолого-педагогічні послуги залученим у булінг.

Отже, ви можете поцікавитися в школі про підготовку плану заходів щодо попередження та протидії булінгу. Якщо у вас є можливості, запропонуйте допомогу в організації з заходів щодо попередження ць навчання, залучіть до цього спеціаліста.

Нік Вуйчич – відомий оратор, мотиваційний тренер і меценат, людина без рук і ніг за підтримку Міністерства освіти і науки долучився до боротьби з булінгом в Україні. Він провів багато тренінгів для вчителів та учнів, у яких дізнався про власну боротьбу з булінгом. Запрошуємо переглянути це відео спільно з вашими дітьми та учнями  http://bit.ly/33uQ2LY

Про безпечне освітнє середовище, його ознаки та принципи, батьки та педагоги мають усі необхідні методики  .

 В ЖОДНОМУ РАЗІ НЕ НАМАГАЙТЕСЯ НАПРЯМУ АБО ТЕЛЕФОНОМ СПІЛКУВАТИСЯ З БАТЬКАМИ КРИВДНИКІВ ВАШОЇ ДИТИНИ

у батьків є бажання, але фахівці не радять так робити. викликає таке спілкування несе негативні наслідки і для вас, і для дітей та дуже важко розв’язує проблему.

Якщо ваша дитина стає жертвою кривдника, ви, природно, хочете зробити все можливе, щоб припинити знущання. Особливо ви знаєте, що ви знаєте батьків, вам може здатися, що найкраще – вирішити питання з ними. У цій ситуації, що постраждало відчувають, дзвонити батькам кривдника – найкращий спосіб дій. Розмова з батьками кривдника може принести вам підвищення і відчуття активних дій зусиль для дитини. Але це, радше, допоможіть вам зорієнтуватися в ситуації, ніж допомогти. іноді це може побачити особливості.

Ви не можете отримати необхідного результату. Рідко батьки реагують так, як ви сподіваєтеся, і лишаються спокійними, якщо ви розкажете їм про погану поведінку їхньої дитини. Якщо ви маєте назву зателефонувати батькам хулігана, будьте впевнені, що ви готові до негативної реакції. Бо батьком потерпілої дитини важко тримати власні емоції, та не висловлює негативне ставлення до батьків кривдника та її дитини. Такі розмови завершуються сваркою.

Багато батьків приймають, що як тільки вони зателефонують батькам кривдника, то процес їхньої дитини покращиться. Проте насправді, проблема ніколи не вирішується відразу. А отже, може з'явитися відчуття, що ви зовсім не наближаєтеся до розв'язання проблем.

Це може псувати ваші стосунки з батьками кривдника. Більшість батьків і часто захищають своїх дітей дуже важко визнають, тому що їхні діти можуть бути меншими, ніж ідеальними.

Це може посилити проблему (як для вас, так і для вашої дитини). Часто після того, як батьки впливають на кривдника, він може посилити свої негативні дії на адресу вашої дитини. тому батьки булера можуть розширити чутки чи написи щодо вас чи вашої дитини, щоб відвернути увагу від поганої поведінки вашої дитини, крім дитини. Більше того, деякі батьки можуть брати участь у мові, а іноді й у кібербулінгу.

Коли ви виховуєте себе керівника і прямуєте до батьків булера, ви забираєте частину сили вашої дитини. Намагаючись виправити таким чином, ви можете завадити дитині рости та вчитися. Важливо не посилювати почуття дитини, що вона жертва. Натомість, краще озброїти дитину ідеями для негативного впливу. Наприклад, зробіть швидкий штурм про те, як вона може реагувати наступного розу, коли зіткнеться з булінгом, як мозиться із її ідеями, у першому впоранні ситуації.

 ЧИ ДІЙСНО ВЧИТЕЛІ ІГНОРУЮТЬ ВИПАДКИ БУЛІНГУ

Дослідники позначають, що вчителі часто бачать про булінг останніми, діти, наважившись розповісти про булінг, скаже спочатку друзям, потім батькам і лише потім – вчителям.
Звичайно, вчитель може бачити проблеми самостійно, але не завжди це робить. Розглянемо кілька причин, чому так відбувається.

● Вчителі сьогодні перенавантажені. Тож, коли трапляються люди, які живуть, багато вчителів відчувають, не мають часу, ні енергії для вирішення цієї справді складної проблеми. Хоча ця відповідь не є приводом ігнорувати знущання, вона посилає помилкові повідомлення про те, що вчителі інколи просто просять заплющити очі на булінг, щоб вирішити цю проблему.

● Вчителі зосереджені зазвичай, на тому, що відбувається в шкільному кабінеті. Але досить часто булінг відбувається поза межами класу: в їдальні, коридорі, роздягальні, навіть онлайн. У результатах вчителів, які ізосереджені на предметі, не спілкуються з іншими людьми, тому просто не знають про булінг. Тільки ті педагоги, які докладають зусиль для налагодження стосунків з учнями, будуть знати, що відбувається поза межами класу.

● Досить часто вчителю бракує ресурсів для вирішення проблем. Деякі вчителі дійсно хочуть вирішити проблему булінгу, але не мають адміністративної підтримки для цього. Наприклад, вони можуть надіслати учнів до директора, але жодних результатів це не буде. У багатьох школах немає надійних програм профілактики булінгу або проблеми з їх впровадженням. Самостійно вчителі важко ефективно вирішувати учнів жорстокого приводу в школі. Це командна робота.

● У вчителя можуть бути неправильні переконання щодо булінгу. Деякі вчителі все вивчають знущання як певний обряд посвяти у доросле життя. Вони впевнені, що «діти є діти» або вір, що досвід знущань до того загартувати характер. Найгірше, що вони розглядають знущання як конфлікт, а не питання влади та контролю кожної людини чи групи людей над жертвою.

У результаті, ці вчителі ставляться до мови так, як до вирішення конфлікту. Але, на жаль, ці потреби майже завжди провалюються. Кривдники не бажають йти на компроміси і часто залякують жертву під час будь-яких зусиль із посередництва. Як тому, коли вчитель упевнений, що в дітей околиці конфлікту так і зараз зараз.

 АРГУМЕНТОВАНО СПІЛКУЙТЕСЯ ІЗ ВЧИТЕЛЯМИ, ШКІЛЬНИМ ПСИХОЛОГОМ, АДМІНІСТРАЦІЄЮ ШКОЛИ

Вас сприймуть серйозно, звернувшись, ви можете назвати конкретні дати та час, коли відбувалися конкретні заняття, якщо вся булінг. Вас з більшою ймовірністю почуєте, якщо ви розкажете, що обіцяли зробити інші і що не можна зробити.

Насамперед зверніться до вчителя вашої дитини, щоб з'ясувати, чи знає він про булінг, та як бачить систему. Вислухайте точку зору вчителя і його думку, як вирішити тему.

Порадьтеся з представниками психологічної служби. З'ясуйте, як вони планують впливати на сайт.

Якщо з першого випадку ви не почули або не хочете чути, не зупиняйтеся, продовжуйте говорити, поки хто вас не слухає. Якщо ви не почуваєтеся вчитель, зверніться до завуча. Як ні – до директора. Продовжуйте “підніматися” владними ланками, поки хтось серйозно не сприйме ваші скарги. Це не забезпечить подолання булінгу, але й допоможе вашій дитині.

Продовжуйте слідкувати за ситуацією, доки булінг на адресу вашої дитини не припиниться. Як тільки ви відчуєте, що ваше занепокоєння почули і що школа відповідно до цього вирішує проблему булінгу, установіть час для подальшого контролю за прогресом. Іншими словами, перевіряйте, чи школа насправді зробила те, що запланувала.

Також важливо регулярно спілкуватися зі своєю дитиною, щоб переконатися, що булінг зараз розвивається, і щоб вона відчувала себе безпечно в школі.

Якщо вашу дитину продовжують цкувати, заплануйте чергову зустріч з директором, щоб нагадати про проблему. Ні для кого не секрет, що в педагогів багато проблем, і якщо знущання над вашою дитиною не залишається на передньому плані, про нього можуть забути. Школи слід знати про кожну мову, щоб вона могла відповідати або відповідати дисциплінарним процедурам.

 ДОМОВЛЯЙТЕСЯ ПРО ЗУСТРІЧ ЗАВЧАСНО

Найбільше шансів вирішити проблему, ви налаштовані на співробітництво під час обговорення ситуації. Намагайтеся зберігати самовладання і вислухати іншу точку зору. Уникайте крику, звинувачення та різноманітних погроз. Натомість дозволить іншим висловитися.

 ВІДПОВІДАЛЬНО ПОСТАВТЕСЯ ДО МОЖЛИВОСТІ ПЕРЕВЕСТИ ДИТИНУ В ІНШУ ШКОЛУ

Для того, щоб відповісти на це питання, необхідно вивчити сегмент булінгу, його тощо.

Але в ситуації, коли після закінчення завершеної роботи цкування вашої дитини так і не зупинено – розглянути варіанти переведення до іншого класу школи, переведення на домашнє навчання.

Адже головна мета – забезпечує вашій дитині безпечні умови навчання та усувати травмуючі обставини. Зважте всі плюси і мінуси такого рішення та ухваліть його, керуючись цим використанням. При цьому враховуйте думку вашої дитини.

Подати скаргу до освітнього омбудсмена щодо порушених прав учасників освітнього процесу (здобувачів освіти, батьків, педагогічних та науково-педагогічних працівників) ви можете за посиланням:  http://bit.ly/33bEkGy

 


                                       ПРОЕКТ    НАКАЗу                                         

 Про організацію роботи з питань

запобігання і протидії домашньому

насильству та булінгу

                                                                                                                 вересень 2021

На виконання листа Міністерства освіти і науки України від 20.03.2020 року № 6480-20 «Про плани заходів, спрямованих на запобігання та протидію бу лінгу (цькування) у закладах освіти», затверджених наказом освіти і науки від 26.02.2020 № 293 «Про плани затвердження плану заходів, спрямованих на запобігання та протидії булінгу (цькування) в закладах освіти та з використанням поширення негативних явищ в учнівському середовищі, запобігання та протидії домашньому насильству, протидії проявам булінгу (цькування) у   Верхньобілківському ЗЗСО І-ІІІ ст.

НАКАЗУЮ:

  1. До безумовного виконання педагогічними працівниками, іншими учасниками освітнього процесу законодавчих вимог у зв'язку із прийняттям Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії буу (цькування)» від 18 грудня 2018 року № 2657-УІІІ, наказ Міністерства освіти і науки науки від 26.02.2020 № 293 «Про затвердження плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькування) у закладах освіти»

                                                                                      До 30.09.2021.

  1. Затвердити план заходів щодо запобігання та протидії лінгу в шкільному середовищі.
  2. Запровадити комплексний підхід у сфері запобігання та проявам булінгу за напрямками: управлінський та просвітницький.

                                                                                              Постійно.

5.Заступнику директора з виховної роботи Голіш Н.В.

Проведення в школі просвітницько – профілактичні заходи з педагогами, батьками, підлітками щодо розгляду основних причин, ознаки булінгу в освітньому середовищі та оволодіння практичними методами оперативного реагування, запобігання таким захворюванням.

                                                                     Протягом 2021/2022 н.р.

6.Невідкладно інформувати   адміністрацію школи про навчання булінгу та домашнього населення     .

 

7.Класним керівникам   інформувати про просвітницько -профілактичні заходи   з батьками, підлітками щодо протидії булінгу та домашнього населення.

                                           Щосеместрово, до 01 грудня та 01 травня

 

8.      Практичному психологу :

Забезпечити надання послуг та психолога – педагогічним здобувачам освіти, які вчили булінг, стали його свідками або постарали від булінгу.

 

Сприяння проведенню регулярного моніторингу безпеки освітнього середовища та комфортуванню, булінгу шляхом опитування анкетування та вжиття відповідних заходів реагування.

                                                                                     Постійно.

 

 

ЗДВР                                         Голіш Н.В.




                             пОРЯДОК 

        пОДАННЯ ТА РОЗГЛЯДУ ЗАЯВ 

  пРО ВИПАДКИ БУЛІНГУ В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ

Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькування)" https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657-19

Процедура подання (з дотриманням конфіденційності) заяв про гроші булінгу (цькування)

1. Усі працівники освіти, педагогічні працівники закладів, батьки та інші учасники освітнього процесу повинні обов'язково повідомляти про навчання в навчальному закладі про заснування булінгу (цькування), учасниками або керівниками, чиї вони стали, або визнають, що вони нарешті визнають про його вчинення за допомогою інших осіб Знаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

2. На ім'я директора закладу пишеться заява (конфіденційність гарантується) про випадок боулінгу (цькування).

            3. Директор закладу дає наказ про проведення розслідування та створення комісії з розгляду випадків булінгу (цькування), скликає її розгляд.

            4. До складу складу входять педагогічні працівники (включно з психологом, соціальним педагогом), батьками постів та булерів, керівником навчального закладу та іншими зацікавленими особами.

          5. Рішення комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів комісій.

Порядок реагування на довірені співробітники булінгу (цькування) та відповідальності осіб, причетних до булінгу

1.      Директор закладу має розглянути звернення за встановленим порядком.

2.      Директор закладу створює комісію з огляду на випадки булінгу, яка з'ясовує розробляє булінгу.

3.      Якщо комісія визнала, що це було, а не одноразовий, то директор ліцею повідомив про конфлікт уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.

4.      Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушення за статтю 1734) Кодексу України про адміністративне правопорушення.

 

 

 

 

 

 

     Директору Верхньобілківського ЗЗСО І-ІІІ ст.

_______________________________

                                                                                        

 (прізвище, ім'я, по батькові заявника)                                                                           ________________________________

                                                                                                      (адреса фактичного місця )

 

Контактний телефон ______              

Адреса електронної поштової скриньки ___________________

 

 

Заява

 

Доводжу до Вашого відома, що ___________________________________

___________________________________________________________________

 

 

 

 

ОПИС СИТУАЦІЇ ТА КОНКРЕТНИХ ФАКТІВ

 

 

 

Прошу терміново провести розслідування ситуації, що було.

 

 

 

 

 

_______________ ___________

 

         ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ (дані) (підпис)


 

 

 

 

 

 

 

Увійти

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у  Верхньобілківському ЗЗСО I-III ступенів та відповідальності осіб, причетних до булінгу (цькування)

 

1. У випадку підтвердження факту вчинення лінгвістики (узгодження), за результатами розслідування та висновків комісії з розгляду справ боулінгу (утворення), керівник закладу повідомив уповноважені підрозділи органів поліції України та Національні служби у справах дітей про навчання в закладах освіти.

2. Комісія за результатами проведеного розслідування щодо з'ясування на підставі заяви про булінгу (цькування), визначеного булінгу (цькування), встановлених можливих причин лінгу (цькування розробляє  рекомендації  для педагогічних працівників щодо освітньої діяльності з учнями, причетними до булінгу, їх батьками (особами, що їх замінюють), заходи стабілізації психологічного клімату в колективі, надання послуг та психолого-педагогічних послуг булінгу (цькування).

3. Надаються соціальні та психолого-педагогічні послуги здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу.

       4. Практичний психолог у межах своїх посадових обов'язків:

діагностує стан психологічного клімату в колективі, в якому відбувся булінг (цькування) та за результатами діагностики розробляє план корекційної роботи з кривдником та свідками із залученням батьків (законних представників);

розробляє та реалізує програму індивідуальної реабілітації для потерпілого;

розробляє профілактичні заходи для групи (класу), в якому зафіксовано випадок булінгу (цькування); для батьків або законних представників;

викладач педагогічних, науково-педагогічних працівників, які забезпечують освітній процес для групи (класу), у якому зафіксовано випадок булінгу (цькування);

забезпечують надання психологічного проводу здобувачів освіти, які постачали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування).

5. Педагогічні працівники, які працюють з класом чи групою, у якому зафіксовано випадок булінгу (цькування), забезпечують:

виконання рекомендацій комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладах освіти щодо доцільних методів навчання та організації роботи з учнями, причетними до булінгу (цькування) та їхніми батьками (законними представниками);

дотримання правил поведінки учасниками освітнього процесу в закладах освіти, визначених статутом закладу освіти, законодавством;

виробляють спільно зі здобувачами освіти правила взаємодії класу чи групи під час освітнього процесу.

6. Батьки здобувачів (законні представники) освіти зобов'язані виконувати рішення та рекомендаційні комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) у закладах.

7. За виконання та моніторинг запланованих заходів відновлення та нормалізації психологічного клімату в закладі освіти та визначених рекомендацій для учасників булінгу (цькування) особа відповідає уповноважена 8. Визначаються відповідні особи, причетні до булінгу (цькування) та накладаються адміністративні стягнення.  

Цькування неповнолітнього карається штрафом від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (850 та 1700 гривень відповідно) або громадськими роботами від 20 до 40 годин.

Така ж поведінка повторно вчинена групою осіб або протягом року після

накладення адміністративного стягнення, витрати від 1700 гривень до 3400 гривень або громадськими роботами від 40 до 60 годин.

За булінг, вчинений малолітніми або неповнолітніми особами віком від 14 до 16 років, тягне за собою накладання штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють.

 

Якщо директор закладу не повідомляє повноважних підрозділів органів Національної поліції України про відомі освітні органи шкільного процесу, тягне за собою накладання на цей штраф від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до 1 місяця з відрахуванням до 20 % заробітку.







                                            Тренінг на тему:  «СТОП-Булінг»

    

Мета: ознаки учнів з поняттям, формами та структурою булінгу; виховування почуття емпатії та переживання до дитини, яка зазнає насильства; розвивати вміння пошуку шляхів виходу зі складної ситуації; формувати навики відповідальної та безпечної поведінки,профілактику насилля в шкільному середовищі

 

Хід заняття:

1.     Вправа «Привітання»

Знайомство з учасниками груп, налаштування на прийняття нового   матеріалу.

Вчитель пропонує назвати своє ім'я та закінчити вислів: «Я є подарунком у цьому світі тому що…»

2.     Вправа "АРКУШ ПАПЕРУ"(5 хв.)

Вчитель пропонує дітям зіжмакати аркуш паперу, а потім спробувати повернути його до початкового стану, тобто, щоб аркуш паперу став знову гладеньким та рівненьким.

Запитання для обговорення

·        Чи може папір стати знову ідеально гладеньким?

·        А що відбувається з людиною коли вона чує образливі слова? Чи можна відновити емоційне ставлення людини до кривдника сказавши «пробач».

Підсумок: образити людину легко, а повернути довіру довготривалий процес.

3.     Повідомлення теми заняття, вступне слово вчителя  (3 хв.)

Мета: повідомлення теми заняття, установка на роботу.

Доброго дня діти. Сьогодні ми з вами тут для того, щоб обговорити важливу тему - тему боулінгу,насильства та жорстокості серед учнів.

            Кожному з нас, хоча б раз у житті доводилося зіткнутися з насильством. Воно могло статися проти вас самих, або самі стали тими, хто відображає. Ми поговоримо про насильство та жорстокість, які спрямовані на одну дитину. Це явище називають булінгом. Сьогодні ми намагаємося спробувати почуття жертви булінгу та поведінку агресора. І найголовніше, разом знайдемо шляхи допомоги постраждалій дитині та спробуємо убезпечити себе, щоб не зіграти одну з ролей у булінгу.

            Сподіваюся, вам буде цікаво та пізнавально і ви з використанням проведете час.

4.      Мозковий штурм "Що таке булінг"(10 хв.)

Мета: вивчення учнів із поняттям, соціальними ролями у булінгу та стилях їх поведінки.

Сьогодні серед учнівської молоді надзвичайно загострилася проблема насильства здійснюваного самими дітьми, один до одного.

Останніми роками визнано поширення такого явища, як шкільний булінг. Ви запитуєте, що це таке : булінг у вигляді травлі, бойкоту, насмішок, дезінформації, псування особистих речей, фізичної розправи тощо . Це тривалий процес свідомого жорстокого ставлення (фізичного і психічного) з боку дитини або групи дітей до іншої дитини або дітей. Це агресивна та вкрай неприємна поведінка однієї дитини або дітей по відношенню до іншої дитини, що супроводжується постійним фізичним і психологічним тиском.

Причина булінгу — безліч. А тим, кого булять, може кожитися, хто не вписався в рамки того чи іншого колективу. Існують

            4 головні компоненти булінгу (слайд 3)

- агресивна і негативна поведінка;

- регулярно;

- відбувається у відносинах, учасники яких мають неоднакову владу;

- така поведінка є навмісною.

            Соціальна структура булінгу (слайд 4)

       переслідувач (кривдник, агресор); якщо це хлопчики, вони зазвичай фізичні сильніші за інших;виділяються зовнішністю, манерою поведінки, одягом;вони часто зухвалі та агресивні в ставленні до дітей та дорослих;не дуже гарно вчаться;мають досить великі коло друзів або однодумців та ін.

       постраждала дитина (жертва); діти, які не можуть захистити себе, фізично слабші за своїх однолітків; невпевнені в собі діти, замкнуті, мовчазні; діти, які мають руде волосся, повні чи худі;діти, які уникають певних місць у школі (наприклад, на перерві сидіти у класі);діти, які часто не мають ні одного близького іншого, краще спілкуються з дорослими, ніж з однолітками.

        спостерігач. діти з кола кривдника;днокласники; випадкові учні або ін..

            Зараз ми можемо пригадати, що можливо з нас, якоюсь роль у булінгу. Наприклад, було спостережувано, але при цьому не замислювався, що є безпосереднім його учасником.

Наслідки булінгу можуть бути різноманітними. Їх жертви зазнають чимало страждань. Це і зниження самооцінки, поганий сон та апетит, тривожність, інші алкоголю та паління, думки про самогубство.

Отже, як бачимо явище булінгу є поширеним, але в наших силах його зупинятися і не лишатися стороною. Адже слід пам'ятати, що сьогодні ти - спостерігач, а завтра - жертва.

 

Запитання  -   «чи помічали ви проявили булінгу   у шкільному колективі».

Залуховування відповідей учнів.

Відео про відповідальність (ТСН)

5.     . Вправа "Чому так стає" (10 хв.)

Мета:  з ʼ ясувати причини поведінки учасників булінгу.

Зараз кожен з вас вибере у мене. З іншої сторони є зображення, Картки відкриваються для моєї команди. Прошу об ʼ з’єднатися у групи за малюнками, які є на картках. Дякую. А тепер, як ви думаєте, що означає "стріла?" (агресор), "око" (спостерігач), "мішень" (жертва). Ви мимоволі отримали роль. А зараз кожна група буде мати своє завдання.

            Група "агресорів" намагається написати причини, які спонукають кривдника собі так поводити.

            Група "жертв" намагається написати причини, чому діти стають легкими мішаннями для кривдників.

            Група «спостерігачів» пише причини, чому спостерігається часто не змішується в процесі булінгу.

Обговорення.

Вправа «Міф чи реальність»

Дітям пропонується прослухати факти про насильство та виявити, що виявляється правдою, а що ні :

Насильство має і позитивні сторони (НІ);

·         Використання нецензурних слів дитиною по відношенню до іншої є проявом насильства (Так).

·         Насильство – це коли видно сліди на тілі жертви (Так).

·         Б'ють заслужено (НІ).

·         У школі найбільше розповсюджене психологічне навантаження, використання нецензурних з однієї дитини по відношенню до іншої (ТАК).

·         Дитина, яка потерпає від насильства має мовчати про це (НІ).

·         Хлопці мають до проявів насильства більше, ніж дівчина (ТАК).

·         Насильство карається законом України (Так).

·         Насильство – це ознака мужності дитини у школі (НІ).                

·         Розповідати, про те, що над Вам були здійснені наслідки дії – це ознака слабкості дитини (НІ).        

·         Насильство – це злочин (Так).

·         Міліція повинна втручатися у вирішенні проблем насильства (Так).

·         Треба мовчати коли потерпаєш від насильства, булінгу (Ні)

·         Знущання, бойкот, ігнорування – це насильство(ТАК) (ПСИХОЛОГІЧНЕ)

·         Кривдником, агресором   може бути лише дорослий (Ні)

·         Булінг – це тривалий процес свідомого, жорсткого ставлення з боку дитини або групи дітей до іншої людини або дітей (Так)

·         Дитина яка потерпає від булінгу    завжди в радісному настої ( Ні)

·         Часто, дитина, яка вчинила булінг, має переваги над своєю жертвою ( старша, фізична силіша, у неї вищий авторитет у групах, класах (ТАК)

6.     Вправа "Я зможу допомогти"(10хв)

Мета: створення навичок безпечної поведінки в конкретній ситуації, пошук шляхів захисту в ситуації булінгу.

Ви залишаєтеся працювати у підгрупах. Кожна підряд отримує певну групу, де є насильство. Ваша задача у тому, щоб допомогти жертвам і знайти для них шляхи захисту та безпечної поведінки. Допоможіть вам бути   рекомендаціями, які ви побачите на екрані          

 

Ситуація 1.

            Вона як завжди сиділа за партою, хоча всі її однолітки метушилися та голосували під час перерви. Світла ту спостерігала щодня одну й саму картину: дівчатка весело сміються, жартують та кокетливо поглядають на хлопців. Звичайно, тому що вони не приносять цих потворних окулярів брекерів на зубах. Через них вона терпіла стільки знущань та насмішок серед однокласників..! Тільки вдома могла насолодитися любов'ю та теплом, яке дарували їй її батьки.

            Порожній клас. За партою самотньо сидіти Світлана. До неї підходять двоє дівчат. Це її однокласниця. Починають насміхатися з дівчинки: забирають окуляри, кидають на підлогу зошити та книжки, топчути їх. Дівчинка початку плакати.

            І раптом…..СТОП!    

            Ситуація 2.

            Кожен ранок Максима почав з того, що він чув чергову сварку батька та матері. Так сталося і цього разу. Проспавши, він похапцем одягнувся і вибіг на вулицю. Снідати не хотілось, та й ні мама, ні тато не помітити, що його вже нема. Він звик. Адже давно його у сім'ї не помічали.

            До школи також не хотілося іти. Оскільки там старші хлопці знову почнуть знущатися з нього: чіпляти на спину образливі прізвиська, давати стусани, ставити підніжки. Було дуже важко, тому пожалитися було нікому…

            Школа. Продзвенів дзвінок на перерву. Ізйшов хворим обличчям Максим ви класу.

            У цей час до нього підійшли троє старшокласників. Почали знущатися, насміхатися. Один з них поплескав Максима по спині, причепивши листок з написом «Вдар мене». Хлопець про це не знав. Максима боляче вкривали і він упав. Було дуже боляче. На очі навернулися сльози.

 І раптом………СТОП !    

            Ситуація 3.

            Колись Саша жив у щасливій та повноцінній сім'ї. Але після розлучення батьків мати була постійно зайнята. А він так хотів уваги та тепла. Адже він також важко переживає розлучення батьків, хоча і не показав цього. Через це він почав погано вчитися. Часто конфліктував з вчителями та дітьми.

            Цей день у школі не був винятком. Після уроку він побився з однокласником, нагрубів вчительці, яка зробила зауваження і як завжди приходив на уроки непідготовленим. Однокласники Сашка незлюбили і часто насміхалися та глузували з ним, не приймали в спільному товаристві. Але він не показав свого болю через це. Насправді йому було страшно…

            Школа. Уроки давно закінчилися. Всі порозходилися. Сашкові не хотілося іти додому.

            Сашко одягає свою куртку. У цей час до нього підходять двоє старшокласників, пропонують цигарку. Сашко, спочатку вагається, але потім погодиться піти з ними закурити. Виходячи з гардеробу, старшокласники починають вимагати у хлопця гроші. Сашко пояснює, що у нього немає грошей. Хлопців це обурює і вони починають його бити.

            І раптом…….СТОП!     

Питання для обговорення:

1. Чи були труднощі при виконанні завдання? Якщо так, то вчому саме?

2. Які емоції чи переживання відчували до дітей, які опинилися в складних ситуаціях?

 

рекомендації:

1. Зберігай спокій, дій хоробро та обійди сайт.

2. Стримуй гнів.

3. Говори спокійно і впевнено - дай агресору можливість зупинитися.

4. Звернися по допомогу до дорослого, якому довіряєш (це може бути вчитель, психолог чи соціальний педагог).

5. Повідомлення про булінг когось із дорослих анонімно.

6. Поговори про це зі своїм братом, сестрою, знайомими.

7. Відійди в сторону. Це не ознака слабкості!

8. Усунь провокативні фактори.

            ПАМ ʼ ЯТАЙТЕ!

• Ви маєте право відмовитися робити те, до чого вас примушують або образливими, злими словами.

• Ваша власність належить тільки вам.

• Ви маєте право на допомогу.

• Кожна дитина має право жити вільно, у безпеці, відчуваючи тепло і любов!

7.     Перегляд відеороліку про боулінг. «Хто може допомогти»

8.     Притча «Скільки важити сніжинка?»

Одного разу маленька синичка, сидячи на засніженій гілці дерева, запитала в дикого голуба:

— Скільки важить одна сніжинка?

— Не більше, ніж нічого, — відповів він їй.

— Тоді я хочу розповісти тобі дуже цікаву історію, —

вела далі синичка. — Одного розу я сиділа на ялиновій гілці, й почався снігопад. Це ще не була вихола, й легкі сніжинки спокійно лягали на дерева. Я нарахувала 7435679 сніжинок, які опустилися на ялинову гілку. І коли остання сніжинка, що, як ти сказав, «важити не більше, ніж нічого», впала на неї — гілка зламалася. — Після цього синичка злетіла, залишивши голубу в глибокій задумі.

Скільки важать наші слова? Часом ті слова, які «не важать» нічого, наші вчинки, які ми робимо, непомітні для нас самих, лягають великою образою й хворобою на інших. І під таким тягарем може зламатися кожна людина. Я точно знаю, що хоча б раз, але кожен із нас завів образи іншого, навіть не помічаючи цього.

Насправді слова, з яких ми звертаємось до одного важати дуже багато: добрими, лагідними піднятими людьми настрій, зробити її щасливою, а злими і жорстокими — засити, образити, прийти і навіть убити. Про це потрібно пам’ятати під час спілкування і конфлікту, щоб не зіпсувати стосунків назавжди.

Я щиро вірю і повністю впевнений, що кожен із вас утворює таке слово, що розвивається на інших, щоб будувати і не руйнувати. Адже те, що ми говоримо так чи інакше лишає слід у серці людини, який ми це сказав. Наш клас – це маленька сім'я. Мені, та й вам, хотілося б, щоб у нашій сім'ї завжди панувало добро, взаємоповага, не було сварок, лихослів'я. А наш клас – це ще й частина більшої сім'ї – нашої школи. Я переконана, що кожен із вас прагне, щоб наша школа стала територією Добра. Тому пам’ятайте правило, яке називають Золотим «Використовуйте, що хочете аби робили вам людей, те робіть їм   і ви»

Пропоную вам взяти ось так сніжинку до рук і передати товаришу, що сидіти поруч зі словами «Ти найкращий, бо…»

9.     Підведення підсумків. (7 хв.)

Наше заняття підійшло до кінця. Що запам'яталося найбільше!

 

Дякую вам дітки за гарно проведений час. Поаплодуймо один – одному.



 

 «Кібербезпека в цифровому навчальному середовищі як один із основних чинників дотримання прав дитини та підвищення якості освіти»

16 квітня 2021 року о 12:00

Покликання на онлайн-семінар

https://youtu.be/ux2nfrkSFlU

Вітальне слово                                                           

Олександр Якименко,         

перший заступник Голови Державної служби освіти України                                                                        

Концепція захисту дітей в цифровому середовищі – відповідь на нові виклики (15хв.)     

Гюльсана Мамедієва ,

генеральний директор Директорату стратегічного планування та європейської інтеграції Міністерства цифрової трансформації України

Забезпечення прав дитини в умовах дистанційного навчання: виклики сучасного кіберпростору (15хв.)

Світлана Семчишин , 

представник Уповноваженого ВРУ з прав людини в Західних областях

Заходи кібезпеки в ЗЗСО: способи та шляхи запобігання. Батьківський контроль та доступ до контенту (15хв.)

Ілля Тогаєв,

заступник начальника відділу протидії кіберзлочинам у Львівській області Департаменту кіберполіції Національної поліції України

Досвід польських колег з питань кібербезпеки в умовах очного та дистанційного навчання (15хв.)

Анджей Жугадло,

Староста міста Канчуга Переводського повіту Підкарпатського воєводства   Республіки Польщі

Модератор заходу

Валентина Загрева ,                                                                            начальник  Управління Державної служби                                                                                                                                                                                                 освіти Львівської області

Запитання-відповіді (обговорення теми), різне (10 хв.)

Запрошені: голови та заступники голів територіальних   Львівщини,    керівники громадських органів управління освітою; керівники   закладів загальної середньої освіти, педагоги Львівщини та Переводського повіту Підкарпатського воєводства Республіки Польщі.





ПЕДАГОГІЧНИЙ ПОРТРЕТ

                                                Візитна картка                                                                              ...