четвер, 13 січня 2022 р.

Виховна робота ПРОТИДІЯ БУЛІНГУ

                                                 ПРОТИДІЯ   БУЛІНГУ




                                                   ПЛАН ЗАХОДІВ

                          протидії булінгу

                           на 2021 -2022 рр.

                    та  створення безпечного

             освітнього середовища у закладі

 

1.     Проведення просвітницької діяльності, спрямованості на формування негативного ставлення до протиправних дій.

                         Постійно      ЗДВР     Голіш Н.В..,

                    психологічна служба, вчителі історії та правознавства,

                              класні керівники

2.     Проведення місячника «Правового виховання» та декади правових знань.  

                               Жовтень      

                               класні керівники,

                               вчителі історії та правознавства

3.Проводить лікування житло-бутових умов проживання дітей, які покращують увагу, сімей, приймаються в складних потрібних сім'ях.

                               Протягом року                                      

                               психологічна служба,

                               класні керівники

  4.Проведення годин спілкування , просвітницькі заходи в рамках правопросвітницького проєкту Міністерства юстиції «Я маю право».

                              Провести Всеукраїнський тиждень з протидії булінгу      

                              Жовтень

                              ЗДВР   Голіш Н.В.,

                              класні керівники

5.Організація змістовного дозвілля учнівської молоді у позаурочний час, проведення   культурно-містецьких акцій, спортивних змагань, туристичних подорожей.

                                   Протягом року

                                    Педагог-організатор, ЗДВР, класні керівники

6.Проведення моніторингу ризиків виникнення всіх форм насильства серед дітей та учнівської молоді, визначення причин тривожності та агресивності.        

                                        Постійно      Психологічна служба

7.Довести до відомостей усіх класних керівників наказ МОН України № 844 від 25.12.2006    «Попередження насильства в сім'ї», Комплексний міжвідомчий план заходів із питань координації діяльності щодо передавання населення в сім'ї.                                    Вересень           ЗДВР Голіш Н.В.

8. Забезпечити неухильне виконання педагогічними працівниками школи Конвенції ООН «Про права дитини», Закону України «Про охорону дитинства» законодавств України в галузі освіти в частині збереження фізичного , духовного, психічного здоров’я та поваги до людської гідності дитини.     

                                      Протягом року , адміністрація                        

9.П час проведення рейду «Учитель і родина» з’ясовувати умови встановлення та виховання (категорій дітей у родинах з використанням виявлення не благодійних сімей та недопущення фізичного, психічного, сексуального та економічного насильства над дітьми.

                                        За потребою        

                                        Класні керівники

10. У виявленні  фактів насильства над дітьми надавати інформацію відповідним правоохоронним органам.

                                        Постійно, адміністрація

11.Розробити та провести цикл заходів щодо вивчення та популяризації серед учнів та батьківських конвенцій ООН про права дитини.

                                        Листопад   

                                         вчитель правознавства Коваль Л.Б.

12. Пропагувати під час освітнього процесу формування навички здорового способу серед дітей та молоді, запровадження вищої педагогічної культури, толерантного ставлення до дітей.

                                        Постійно      Класні керівники

13.Проводити соціально-психологічні дослідження серед учнів закладу з вивчення проблем підліткового насильства та розробляти рекомендації для попередження фактів психологічного розладу, агресивності та жорстокості серед неповнолітніх.

                                        Протягом року      Практичний психолог

 

14.Проводять лекційно-просвітницькі заходи в навчальному закладі з питань підготовки молоді до сімейного життя, планування сім'ї та попередження насильства в сім'ї.   

                                           Постійно   ЗДВР 

                                          Вчитель

                                          правознавства  Коваль Л.Б.

15. При необхідності надавати постраждалим від насильства в сім'ї соціально-педагогічні, інформаційні послуги.

                                                  Постійно      ЗДВР

16.Надавати практичну допомогу у проведенні виховних годин, тренінгів у класних колективах школи з питань попереднього навчання         

                                       Постійно       ЗДВР

17. Забезпечити раннє виявлення сімей, в яких може виникнути реальна загроза вчинення насильства в сім'ї.

                                       Постійно    

                                         Класні керівники

18.Провести з учнями бесіди, круглі столи на тему:

         «Що робити, коли тебе грають дорослі»;

         «Насильство в сім'ї та як його уникнути»         

                                          Протягом року    Вчитель права Коваль Л.Б.

                                                                     Класні керівники

19.Загальношкільна батьківська конференція на тему: «Взаємодія сім'ї і школи – запорука успішного навчання і виховання. Єдині вимоги у вихованні»

                                                  За планом    , грудень

                                                   адміністрація

20. Популяризувати заходи з питань   сім'ї, родинного виховання на сайті закладу.

                                                  Постійно      ЗДВР

                                                                   Класні керівники

21.Розробка індивідуального плану психолого-педагогічного супроводу учнів «Групи ризику».

                                                  Жовтень      Психологічна служба

22.Залучення спеціалістів різних фахів та служб для проведення профілактичної роботи серед молоді.

                                                  Протягом року      ЗДВР

                                                    класні керівники

23.Проведення заходів до Дня боротьби зі СНІДом..

                                                   Грудень     

                                                   вчитель основ здоров'я

24. Всеукраїнський тиждень правознавства.

                                                  Грудень       ЗДВР

                                               вчителі історії та правознавства

25.Активізація роботи батьківського всеобучу.

                                                  Протягом року      ЗДВР

                                                   класні керівники

26. Активізація роботи психологічної служби з охорони дітей, які потребують психологічної підтримки, надання відповідної фахової допомоги                                                    Постійно    , адміністрація

                                                    Психологічна служба

27.Співпраця з працівниками юстиції, правоохоронних органів, служб освіти у справах дітей з письмової правової та профілактики правопорушень. 

                                                  Постійно      ЗДВР

28.Організація контролю відвідування учнями школи

                                                  Щодня          Класні керівники

29.Організувати в школі написання на тему «Як довіряти і бути вдячним іншим».

                                                  Грудень

                                                  5-11 класи,   учителі української мови

30.Тренінгове заняття «Профілактика булінгу в учнівському середовищі»

                                                     Січень   2022 року

                                                    5-11 класи, класні керівники                                                

31.Про проведення методичного об'єднання класних керівників на тему «Організація та проведення профілактичної роботи щодо передових випадків булінгу серед учасників освітнього процесу»

                                                        Листопад 2021          ЗДВР

                                                          керівник МО     Леськів Н.В.

32.Розтворись на інформаційному стенді школи номери телефону гарячої лінії протидії булінгу         

                                                       ЗДВР  Голіш Н.В.

33.Провести класні батьківські збори батьків учнів 1-4, 5-7, 8-11 кл. на тему «Шкільний булінг. Якщо ваша дитина стала його жертвою».

                                                    Вересень 2021  

                                                     Класні керівники

 34. Години відвертого спілкування за участю представників ювінальної поліції «Не допускає проявів булінгу над собою. Допоможи другу».

                                                    Протягом року     ЗДВР

35.Заняття шкільної ради старшокласників за участю педагога-організатора на тему «Не допускай насилля над ближнім».

                                                  Листопад 2021    

36.Конкурс-виставка плакатів на тему «Шкільному булінгу скажемо – НІ!»

                                                  Березень 2022       Педагог-організатор

37. П. П. Виявлення учнів, що вивчають до їцидальних тенденцій.

                                                  Протягом року      Психологічна служба

38.Проведення годин спілкування, бібліотечних уроків, виставок на тему «Моє світле майбутнє», «Містецтво спілкування», «Життя видатних людей»                     

                                                     Протягом року 

                                                      Класні керівники

                                                      Бібліотекар школи    Михалок Н.О.



Методичне об'єднання класних керівників

 

         Методичне об'єднання класних                                                  керівників

   

Міністерство пропонує свої варіанти тем для першого шкільного заняття. 

Такі теми не є обов'язковими та можуть коригуватися вчителем, 

закон Закон про освіту гарантує закладам освіти та вчителям академічної 

свободи і тему Першого уроку вчитель обирає самостійно.

Важливо, для початку нового навчального 2021-2022 року налаштувати дітей 

на навчання, дати їм достатню мотивацію та корисні роздуми.

 Обираючи ту чи іншу тему, вчителі повинні: орієнтуватися на вік школяра та

 актуальність проблеми.

Цього року Україна святкує 30-річчя незалежності.


Тому теми уроку, можуть  прозвучати так:

  • «З днем ​​народження, рідна Україно!;
  • «Україна – прекрасна і незалежна!»;
  • «З ювілеєм, рідна країно!»;
  • «Будь щаслива, моя Україно!».




На допомогу класному керівнику

 

                             На допомогу класному керівнику


АКТУАЛЬНІ ОСВІТЯНСЬКІ ПОРТАЛИ 


1. Міністерство освіти і науки України   -   http://www.mon.gov.ua/    
2.   Департамент освіти і науки КОДА  -  http://osvita.kr-admin.gov.ua/    
3.   КЗ КОІППО ім В . Сухомлинського  -  http://koippo.kr.ua/    
4.   Відділ освіти Олександрійської РДА   -  http://woorda.klasna.com/    
5.   Методичний кабінет  -  http://ormk.edukit.kr.ua 
6 .  Методичний портал  -  http://metodportal.net/ 
7.   Освіта . UA  -  http://ru.osvita.ua/ 
8.   Шкільний світ  -  http://www.osvitaua.com/ 
9.   Основа  -  http://osnova.com.ua/
ЗАКОНИ УКРАЇНИ

Закон України "Про загальну середню освіту".
Закон України "Про охорону праці".
Кодекс законів про працю України .
Закон України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності".
Закон України "Про відпустки".
Закон України "Про оплату праці".
Закон України "Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу". 

ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМИ ВИХОВАННЯ

 Громадянське:  виховувати школярів у душі пізн, збереження і розвиток національних традицій і плекати інтелектуально розвинену, духовно і  б агату, цілісну особистість; формувати в учнів незалежності від національності національну свідомість, історичну пам’ять, національний характер, світогляд, гуманістичні ідеї.

 Правове:  прищеплювати учням повагу до прав і свобод людини і володіння знаннями та виконанням законів України учнями.

 Фізичне:  пропагувати здоровий спосіб життя; проводити оздоровчо-профспілкову роботу серед підлітків; формувати усвідомлення учнями ролі фізичної досконалості у гармонійному розвиткові особистості; виховувати потребу в регулярних заняттях спортом; дотримання режиму дня.

 Художньо-естетичне:  розвивати художньо-естетичну освіченість та виховання дітей; формувати естетичну культуру засобами народних традицій; сприяти забезпечення української як державної в усіх напрямках роботи мови, розвитку уявлення про зовнішню та внутрішність красу людини.

 Трудове:  виробляти свідоме ставлення до праці як вищої цінності людини і суспільства; виховувати здорову особистість, цивілізованого господаря.

 Екологічне:  формування екологічної культури і усвідомлення себе частини природи; виховування відповідальності за природу як національне багатство; залучення учнів до екологічної та природоохоронної діяльності.

 Родинно-сімейне:  формувати культуру сучасної сім'ї та потребу допомоги батькам; розвивати інтерес до традицій родини; формувати моральні якості з позицій добра і справедливості.

 Духовно-моральне:  прищеплювати і розвивати моральні почуття, міцне переконання, потребу поводитися відповідно до норм суспільства; виховувати патріотизм, колективізм, непримиримость до аморальних вчинків людей, до порушників норм і правил культурної поведінки.

 Превентивне:  забезпечення теоретичної та практичної реалізації заходів, спрямованих на подальше подолання відхилень у поведінці школярів; запобігання розвитку різних форм асоціальної, аморальної поведінки, прищеплювати потребу поводити себе відповідно до моральних норм у суспільстві.


 Формування здорового способу життя : забезпечення повноцінного розвитку дітей, охорона та зміцнення їхнього здоров'я; формування гармонії тіла та душі; виховання потреби у фізичних заняттях, прагнення до оволодіння санітарно-гігієнічними знаннями та навичками.


Робота класного керівника

                                                        Щоденно:
• з’ясування причин учнів на заняттях, фіксація
    пропусків у класному журналі;                              
• бесіди з учнями, що запізнюються на уроки;
• організація участі у класі;
• індивідуальна робота з учнями;
• контроль зовнішнього вигляду учнів;
• організація харчування.
                                                          Щотижня:
• проведення годин класного керівника;
• перевірка щоденників;
• проведення заходів у класі за планом роботи;
• робота з активом класу, організація діяльності органів учнівського         
   самоврядування
• контроль за виконанням доручень;
• організація прибирання закріпленої території пришкільної ділянки;
• робота з батьками;
• робота з учителями, які працюють у класі;
• зустріч зі шкільним лікарем (медсестрою). Щомісяця:
                                                          
• тестування та анкетування учнів для вивчення їх індивідуальних       особливостей, аналіз розвитку учнівського колективу; 
• складання плану роботи на канікули.                             
                                                        Один раз на рік: 
• написання характеристик (за необхідності);
• проведення класних зборів;
• проведення бесід з безпеки життєдіяльності;
• організація організації класу у школі;
• відвідування уроків учителів-предметників у класі;
• консультації у шкільного психолога.
• контроль за станом підручників;
• зустріч з батьківським активом;
• відвідування учнів дома.
                                                       Два рази на рік:
• оформлення класного журналу за підсумками семестру, складання звіту;
• заповнення табелів успішності та видача їх учням;
• проведення батьківських зборів;
• участь у роботі семінару, методичного об'єднання класних керівників;
• аналіз виконання плану роботи, корекція плану виховної роботи;
• аналіз плану виховної роботи за попередній навчальний рік та
  складання плану на наступний рік;                       
• проведення відкритого виховного заходу;
• оформлення особових справ учнів;
• статистичні відомості про клас (станом на 5 вересня);
• робота з підручниками (видача, перевірка, здавання);
 

                          ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТАЦІЇ,   ЯКУ ВЕДЕ КЛАСНИЙ КЕРІВНИК         
                                                
 1. Класний журнал.
2. Особові справи учнів.
3. Табелі успішності.
4. План виховної роботи.
5. Матеріали виховних годин, годин спілкування тощо.
6. Розробки сценаріїв виховних заходів.
7. Щоденник психолого-педагогічних спостережень за учнями.
8. Щоденник роботи з важкими уроками.
9. Протоколи батьківських зборів.
10. Матеріали щодо запобігання дитячого травматизму, бесіди з правил дорожнього руху, облік проведення інструктажів.                                                       
11. Журнал обліку занять з учнями, які навчаються вдома (якщо таке учні).
12. Літопис або фотоальбом класу.
         ЗМІСТ РОБОТИ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА:                           
1 . Вивчення учнів.                                                                                                           
2. Організація учнівського колективу.                                                                        
3. Організація учнівського самоврядування.                                                           
4. Робота з батьками та громадськістю:                                                                   
а) виховної діяльності за напрямками;                                
б) індивідуальна виховна робота з їх категоріями учнів та батьків.

Можливі види контролю за діяльністю класного керівника з боку школи школи:
1. Перевірка ведення документації.                                                                          
2. Аналіз виховної роботи з класом.
3. Контроль проведення годин класного керівника та інших виховних заходів.
4. Контроль проведення індивідуальної виховної роботи з різними категоріями учнів.
5. Контроль за статусом класу в школі.
6. Контроль за санітарним станом кабінету та його ремонтом.
7. Контроль відвідування занять уроками.
8. Контроль перевірки щоденників.
9. Анкетування учнів
10. Аналіз системи роботи з батьками ( відведення батьківських зборів, протоколи, доповіді, виступи, батьківський всеобуч, робота на рівні класу, відвідування багатьох учнів, матеріали обстежень та малозабезпечених сімей, допомога батьків школі тощо). 
                     Індивідуальна виховна робота протягом року
  Відвідування та спостереження за учнями в сім'ї, бесіди з учнями, батьками. 
  Спостереження за реакцією батьків на оцінки учнів, на записи та зауваження
   в щоденнику.
   Безіди з батьками та учнями про довірливі стосунки між ними.
   Бесіди та консультації батьків про організацію режиму дня дитини та домашньої роботи.
Пам'ятка для класних керівників
  1. Папка класного керівника має це:
        Список учнів класу, відомості про місце проживання
         Відомості про батьків
       Соціальний паспорт класу
        Список доручень учнів класу
       План виховної роботи
       Протоколи класних зборів
         Протоколи батьківських зборів
       Матеріали вивчення особистості учня, класного колективу
        Матеріали вивчення потенціалу батьків
        Матеріали, які використовують для підготовки батьківських зборів, годин спілкування
        Розробки, сценарії виховних годин, свят
       Інструктивно-нормативні документи з питань виховної роботи
2. У класному куточку необхідно знати інформацію:
        План роботи класу ( календар життєдіяльності)
        Рішення класних зборів
        Список активу класу
        Список доручень
       Графік участі учнів
        Правила для учнів

ПАМ'ЯТКА ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ ВИХОВНИХ ГОДИН

Мета проведення:
· Вивчити індивідуальні особливості учнів під час неформального спілкування.
· Знати інтереси учнів, розуміти їх переживання та мотиви поведінки.
· Обговорювати поточні події класу, міста, держави.
Форми проведення:
· Вільне спілкування вчителя з учнями.
· Бесіди на заплановані теми.
· Обговорення актуальних статей з газет.
· Обговорення кінофільмів, книжок.
· Зустріч із цікавими людьми.
· Усні журнали.
· Дискусії.
· Години спілкування.
· Тренінги.
· Екскурсії.
· Політичне інформування учнів.
        Виховні роки проходять один раз на тиждень у певний день. Тема спілкування з учнями заздалегідь планується, однак поточні події в класі,школі,місті, державі можуть підказати тему незаплановано раніше.

ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА:

· Виховання високої моралі у підростаючого покоління, формування в його українському менталітету, традицій.

· Створення необхідних умов для фізичного розвитку школярів, збереження та зміцнення їхнього здоров'я.

· Духовно-моральне виховання.

· Розвиток розумових і фізичних здібностей, формування високої пізнавальної культури, організація змістовного дозвілля учнів.

· Підготовка школярів до господарсько-трудової діяльності.

· Створення умов для вільного вибору учнями світоглядних позицій.

· Гуманізація педагогічного процесу, демократизація стосунків у колективі.

· Врахування інтересів дітей.

· Організація роботи з батьками.



 План виховної роботи школи

ПЕДАГОГІЧНИЙ ПОРТРЕТ

                                                Візитна картка                                                                              ...